ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Petrovszky Árpád Lajosné e.v. (a továbbiakban: Szolgáltató) által a www.anasztazia.hu weboldalon keresztül Magyarország területén nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szabályokat, továbbá e szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárlók (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
A Szolgáltató adatai:
Cégneve: Petrovszky Árpád Lajosné e.v.
Nyilvántartó szerv: Nemzeti Adó- és Vámhivatal Pest Megyei Adóigazgatósága
Nyilvántartási szám: 56473904
Adószáma: 57813578-1-42
Székhelye és postai címe: 1157 Budapest, Nyírpalota út 21. 5.em. 18.
Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 20 324 5382
Ügyfélszolgálat e-mail címe: info@anasztazia.hu
Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége:
- Hétfő – Péntek: 09:00 – 15:00
Jelen ÁSZF a következő fejezetekből épül fel:
- Általános tudnivalók
- Vásárlás menete a www.anasztazia.hu weboldalon
- A termékek ára
- Vásárlás, fizetés és szállítás dátuma
- Fizetési módok
- Megrendelés visszaigazolása
- Számlázás
- Szállítási feltételek
- Elállás joga
- Szavatossági és jótállási igények
- Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek
- Szállítási hibák
- Adatvédelem
1. Általános tudnivalók
Jelen ÁSZF hatálya kiterjed valamennyi Magyarország területén kötött olyan jogügyletre, amely a www.anasztazia.hu weboldalon található elektronikus áruházon (a továbbiakban: webáruház) keresztül jön létre a jelen szerződésben meghatározott Szolgáltató és Vásárló (a továbbiakban: Felek) között.
Jelen ÁSZF 2018. május 2. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, amely módosításokat a weboldalon közzéteszi. A Vásárlók a www.anasztazia.hu weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás érvényes.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot a webáruház, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak meghatározása tekintetében.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. tv.), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet. A vonatkozó jogszabályok rendelkezései a felek külön kikötése nélkül is irányadók.
A webáruházban történő vásárlással a Szolgáltató, mint eladó és a Vásárló, mint vevő között adásvételi szerződés jön létre. A webáruházban történő vásárlás feltétele, hogy a Vásárló magára nézve kötelezően elfogadja a jelen ÁSZF-et, amelyről a megrendelés menete folyamán jognyilatkozatot tesz. A szerződéskötés nyelve a magyar.
A webáruházban a termékek képpel és termékcsoportonként leírással kerülnek bemutatásra, amely megkönnyíti a Vásárló számára a termék kiválasztását. Mindemellett felhívjuk a figyelmét arra, hogy a weboldalon található képek és a tényleges termékek helyenként színárnyalatban enyhén eltérhetnek a képen látottaktól.
A webáruházban történő vásárlással, a termékekkel kapcsolatos kérdései, észrevételei esetén, a „Szolgáltató adatai” között és a 11. fejezetben megjelölt ügyfélszolgálati elérhetőségeken keresztül kaphat további tájékoztatást.
Ahol jelen ÁSZF fogyasztót említ, azon a Ptk. és a hatályos fogyasztóvédelmi jogszabályok szerint meghatározott fogyasztót kell érteni.
2. Vásárlás menete
A webáruházban történő vásárlás esetén a jelen ÁSZF-ben leírtak szerint a megrendeléssel a Vásárló vételi ajánlatot tesz, amelynek visszaigazolásával jön létre az adásvételi szerződés a Szolgáltató és a Vásárló között. A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a szerződés az elektronikus úton megtett jognyilatkozattal jön létre. A Szolgáltató a szerződést – annak rendelésszáma szerint – legfeljebb a vásárlás napjától számított 5. év utolsó napjáig tartja nyilván és a Vásárló kérésére azt a nyilvántartási idő alatt utólag hozzáférhetővé teszi a Vásárló által kért formátumban. A nyilvántartási időn belül kezdeményezett jogvita esetén a szerződést a jogvita lezárultáig tartjuk nyilván, akkor is ha az az 5. év utolsó napján túl következik be.
A www.anasztazia.hu weboldalon található webáruházban történő vásárlás menete a következő:
1. BEVÁSÁRLÓKOSÁR
Miután kiválasztotta a megfelelő terméket, a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával rakhat be terméket a virtuális bevásárlókosárba. Amikor egy terméket berak a kosárba, akkor a weboldal automatikusan és folyamatosan mutatni fogja a fenti menüsorban a kosár tartalmát.
A „Kosár” menüben ellenőrizheti a terméket, annak színét, méretét, mennyiségét és árát (amennyiben a Kosár üres, úgy nem látszik).
KOSÁR TARTALMÁNAK MÓDOSÍTÁSA:
- Mennyiség megváltoztatása: A kosárban lévő termék mellett talál egy mezőt, amiben az éppen a kosarában lévő darabszám van, ha ezt szeretné módosítani, akkor egyszerűen írja át vagy a fel-le nyilakkal állítsa be a megfelelő számot.
- Termék eltávolítása: A kosár tartalmát a termék megnevezése alatti „Eltávolítás” gombbal tudja törölni.
Amennyiben nem kíván több terméket vásárolni, a lent látható „Tovább a szállítási címhez” gomb megnyomásával a rendelés következő fázisához jut.
2. SZÁLLÍTÁSI CÍM
A következő lépésben adja meg a szállítási címet, illetve ha ettől eltér, a számlázási címet is.
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező. A telefonszámnál kötelező a mobilszámot megadni a gyorsabb kommunikáció érdekében.
Az adatok kitöltése után lehetősége van visszatérni a vásárláshoz vagy folytatni a folyamatot a „Tovább a szállítási és a fizetési módhoz” gomb megnyomásával.
3. SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉS
Kiszállításkor a GLS futárszolgálat csomagküldési szolgáltatásait vesszük igénybe, Ön a terméket a csomag feladását követően legkésőbb a második munkanapon megkapja. A GLS munkatársai a csomagokat munkaidőben kézbesítik, tehát olyan szállítási címet adjon meg, ahol munkaidőben át tudja venni a csomagot! Amennyiben a GLS az áru átadását nem tudja teljesíteni, a GLS értesítést hagy az Ön postaládájában, majd a következő munkanapon újra megkísérli a kézbesítést, ha ez sem vezet eredményre, akkor a GLS a címhelyen újból értesítőt hagy, melyen feltünteti azt az átvevőpontot, melyen 10 napig még megőrzik a csomagot.
Amennyiben nem kapja meg időben csomagját, kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat!
A szállítási díj a csomag értékétől, méretétől és súlyától függ. A megrendelt termékek egy csomagban való elküldésének postaköltségre vonatkozó kalkulációját a program automatikusan elvégzi, a postaköltség összegét feltünteti.
Kérjük, a csomagot kézbesítéskor átvétel előtt szíveskedjen megvizsgálni és ha sérült, vetessen fel jegyzőkönyvet és ne vegye át a csomagot!
A fizetés módjánál választhat a banki átutalásos, vagy a postai utánvét között.
A kiszállítás módja lehet házhoz kézbesítés, ill. GLS csomagpontra történő kiszállítás. A GLS csomagpontra történő történő kiszállítás esetén a legördülő menüből kiválaszthatja, hogy melyik átvételi pontra kéri a csomag kiszállítását.
4. ÁTTEKINTÉS
A rendelés elküldése előtt még egyszer részletesen áttekintheti a rendelt termékeket, azok paramétereit, a számlázási, szállítási címet és költségeit. A megjegyzés rovatba megírhatja részünkre a rendeléssel kapcsolatos egyéb fontos információkat. A végleges rendelés elküldése előtt utoljára még lehetősége van a módosításokra, ha rákattint az ADATOK MÓDOSÍTÁSA gombra. Ha egyetért a rendelés paramétereivel és a vásárlás feltételeit elolvasta és elfogadta, akkor a „Rendelés elküldése” gomb megnyomásával rendelését véglegesíti és elküldi munkatársainknak.
5. RENDELÉS ELKÜLDÉSE
A rendelés elküldésével Ön véglegesíti rendelése leadását, mely megérkezik webáruházunkhoz. A rendelés elküldésével Ön tudomásul veszi, hogy fizetési kötelesség terheli.
VISSZAIGAZOLÁSOK
A rendelést követően az Ön által megadott e-mail címre legkésőbb 24 órán belül automatikusan kapni fog egy rendelés visszaigazolást a termekek@anasztazia.hu e-mail címről, melyben tájékoztatjuk a rendelés paramétereiről.
A Szolgáltató a megrendelést csak akkor fogadja el, amennyiben a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt kitölti. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Amennyiben a Vásárló a hibás adatbevitelről tudomást szerez, jogosult és egyben köteles a helyes adatokat haladéktalanul a Szolgáltató tudomására hozni a 11. pontban megjelölt ügyfélszolgálati elérhetőségeken.
3. Termékárak
Az egyes termékek árai megtekinthetőek a termék információs oldalán és a kiválasztást követően a Kosárban. A termékárak magyar Forintban vannak meghatározva és tartalmazzák az általános forgalmi adót, de nem foglalják magukba a kiszállítási költségét.
A Szolgáltató a termékár és szállítási díjváltoztatás jogát fenntartja, azzal, hogy a módosítás a www.anasztazia.hu weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termék vételárát és szállítási díját nem befolyásolja.
A termék elérhetőségével kapcsolatos, árazási, valamint nyomtatási hibával – ideértve a nyomtatott anyagokban való és weboldalon szereplő hibás információközléseket – kapcsolatban a Szolgáltató a tudomásszerzést követően haladéktalanul gondoskodik a hiba megszüntetéséről. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruházban feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleges rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától. Elállás esetén a Szolgáltató a Vásárló által megfizetett teljes vételár és szállítási költség visszatérítéséről gondoskodik.
4. Vásárlás, fizetés és szállítás időpontja
Vásárlás időpontja
A webáruházban történő vásárlás időpontja az a nap, amikor a vásárlás visszaigazolásra kerül.
Fizetés időpontja
A webáruházban történő fizetés időpontja az a nap, amikor a Vásárló által banki átutalással kiegyenlített vételár és a szállítási költség a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül, utánvéttel történő fizetés esetén pedig amikor a Vásárló a termék(ek) átvételével egyidejűleg a vételárat és a szállítási költséget megfizeti.
Szállítás időpontja
A Szolgáltató a vásárlás időpontját követő legkésőbb tizedik napon belül gondoskodik a termék házhozszállításáról.
5. Fizetési módok
A Vásárló a www.anasztazia.hu weboldalon megrendelt termék(ek)et előreutalással vagy utánvéttel tudja kiegyenlíteni.
Banki átutalással történő fizetési mód:
A Rendelés elküldése gomb megnyomásával egyidejűleg a Vásárló által megadott e-mail címre a Webáruház elküldi a banki átutaláshoz szükséges adatokat, mely alapján a számlavezető bankján keresztül az utalást elektronikus úton elvégezheti.
Utánvéttel történő fizetési mód:
Úgy is lehetősége van rendelni, hogy a termék vételárát és a szállítási költséget a termék kiszállításakor fizeti meg a Szolgáltató részére.
Ebben az esetben az utánvéttel történő fizetési módot szükséges választania.
6. Megrendelés visszaigazolása
Miután a Vásárló a megrendelését (ajánlatát) elküldte a Szolgáltató részére, a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján megrendelési visszaigazolást küld a Vásárló által megjelölt e-mail címre. Ezen e-mail mellékleteként a Szolgáltató megküldi az aktuális ÁSZF-et PDF formátumban, melynek a Vásárló részéről történt elfogadása a megrendelés elfogadásának feltétele volt. A megrendelési visszaigazolás az alábbi adatokat tartalmazza: a megrendelt termék adatait és mennyiségét, a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, számlázási és szállítási információkat, a termék árát, a szállítási költséget.
A visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának, és a visszaigazolással érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és a Vásárló között.
Amennyiben a Szolgáltató a termék elérhetőségéről minden gondossága ellenére nem tud gondoskodni, úgy jogosult a szerződéskötéstől elállni. Ebben az esetben a Vásárló a megrendelés visszautasításáról kap értesítést. Az eddig az időpontig teljesített fizetések visszautalásáról a Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik. A szerződéskötéstől való elállás esetén a Szolgáltató ügyfélszolgálata egyeztetési céllal felkeresheti a Vásárlót, egy esetleges más termékre történő szerződéskötés céljából.
7. Számlázás
A megrendelt termékről szóló számla elektronikusan kerül kiküldésre a termék árának beérkezési időpontját követően 24 órán belül a vevő vásárláskor megadott e-mail címére. Az elektronikus úton kiküldött számla hagyományos számlának minősül, így könyvelés esetén nyomtatandó. A számla tartalmazza a megrendelt termék adatait és mennyiségét, a rendelés azonosítóját, a termék árát, a szállítási költséget, a fizetendő végösszeget és az ügyfélszolgálati elérhetőségeit.
8. Szállítási feltételek
A webáruházban való vásárlás feltétele, hogy a Vásárló a megrendelés során magyarországi szállítási címet jelöljön meg.
A megrendelt termék vételárán felül a Vásárló köteles a kiszállítási költséget is megfizetni a Szolgáltató részére. A kiszállítási költség a megrendelt termékek mennyisége, mérete és súlya alapján kerül kikalkulálásra.
A Szolgáltató a megrendelt termék kiszállításáról Magyarország teljes területén kizárólag a GLS futárszolgálattal gondoskodik.
A termék megrendelésekor a Vásárló köteles megadni a telefonszámát, amelyen a Vásárló elérhető, annak érdekében, hogy a Szolgáltató által vállalt kiszállítási feltételek teljesíthetők legyenek.
Miután a Szolgáltató a csomagot a szállítópartnernek átadta, a vásárló tájékoztatást kap e-mailben a szállítási folyamat megkezdéséről, melyben egyúttal elküldésre kerül a csomag nyomon követési száma, amire kattintva a szállítópartner honlapján keresztül követhető a csomag állapota. A kiszállítás napján a GLS SMS-ben értesíti a Vásárlót a kiszállításról.
- A kiszállítás hétköznap 08:00 és 17:00 között történik.
A termékszállítással összefüggő további tudnivalók:
A Szolgáltató megbízott szállítója a megrendelt terméket a szállítási címként megjelölt helyen tartózkodó személynek adja át az átvevő személy átvételi jogosultságra vonatkozóan tett nyilatkozata után. A Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a terméket nem a megrendelést leadó veszi át, ha egyébként a Szolgáltató a terméket a megjelölt szállítási címen adta át.
A Szolgáltató a vásárlás időpontját követő legkésőbb 10 napon belül gondoskodik a termék házhozszállításáról.
A Szolgáltató kizárja a felelősségét a szállítás várható időtartamának elhúzódása miatt abban az esetben, ha a szállítási késedelem a Szolgáltató működési körén kívül álló okból – így különösen szélsőséges időjárási viszonyok, nagyszámú megrendelések – miatt következik be.
Sérült csomag esetén a Vásárlónak jogában áll megtagadni az átvételt és erre vonatkozóan, az indok megjelölésével a szállítóval jegyzőkönyvet felvetetni.
Abban az esetben, ha a küldemény sérülése vagy tartalmának hiánya a kézbesítéskor nem volt azonnal felismerhető, azt a kézbesítéstől számított 3 munkanapon belül bármely postán személyesen, írásban kell bejelenteni.
A bejelentéssel egy időben a küldeményt (a tartalmat a teljes belső és külső csomagolással együtt) a Posta rendelkezésére kell bocsátani.
A Posta a bemutatott küldemény alapján utólag elkészíti a jegyzőkönyvet. A kárigényt a bejelentéstől számított 30 napon belül bíráljuk el.
9. Elállás joga
Szolgáltató elállási joga
A Szolgáltatót megilleti az elállás joga, ha olyan termék megrendelésének visszaigazolása történt, amely a készletből kifogyott és a Szolgáltató már nem tudja azt a megfelelő időn belül beszerezni. Elállás esetén a Szolgáltató a Vásárló által megadott e-mail címre küldi meg nyilatkozatát a Vásárló részére. Elállás esetén a Szolgáltató ügyfélszolgálata egyeztetési céllal felkeresheti a Vásárlót, egy esetleges más termékre történő szerződésmódosítás céljából.
Vásárló, mint fogyasztó elállási joga
Ha a Vásárló fogyasztónak minősül, elállási jog illeti meg a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a webáruházban vásárolt termékek vonatkozásában, az alábbiakban meghatározottak szerint:
A fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.
Ez a rendelkezés nem érinti a fogyasztó azon jogát, hogy elállási jogát a megrendelés leadásának napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Az elállási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha a Vásárló az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát jelezheti telefonon, e-mailben, levélben az alábbi címek valamelyikére:
Petrovszky Árpád Lajosné e.v. (1157 Budapest, Nyírpalota út 21. 5.em. 18.)
tel: +20 324 5382
e-mail cím: info@anasztazia.hu.hu
Ebből a célból felhasználhatja az alábbi elállási nyilatkozat-mintát is.
Elállási nyilatkozat-minta:
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza!)
Címzett:
Petrovszky Árpád Lajosné e.v.
1157 Budapest, Nyírpalota út 21. 5.em. 18.
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére:
(itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)
…………………………………………
…………………………………………
…………………………………………
Áru átvételének időpontja: ……. év ……………………. hó ……. nap
A fogyasztó neve: …………………………………………
A fogyasztó címe: …………………………………………
Keltezés és a fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén szükséges!)
Kelt: ……………………. (keltezés helye), ……. év ……………………. hó ……. nap
………………………
aláírás
A Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt jelzi ez irányú szándékát és elküldi elállási nyilatkozatát. A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a fentiekben foglaltaknak megfelelően gyakorolta.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.
Az elállás joghatásai:
Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vásárló a felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)
Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A Vásárló köteles a Szolgáltató postai címére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.
A Vásárló kizárólag akkor felel a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A Fogyasztót nem illeti meg az elállási joga a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
10. Szavatossági és jótállási igények
1. Kellékszavatosság
Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Fogyasztói szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló már nem tudja érvényesíteni.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy a Ptk. 6:159. § (2) bek. b) pontja szerinti esetben a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Vásárló kellékszavatossági igényeit a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.
Fogyasztók esetében a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – e fejezet 1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényt a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében vagy önálló foglalkozás körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Az Petrovszky Árpád Lajosné e.v. által forgalmazott áruk nem tartoznak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá!
11. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek
Panaszkezelés
Vásárló a termékkel, a webáruházban történő vásárlással vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos észrevételeit, kifogásait a Szolgáltató Ügyfélszolgálati elérhetőségein jelentheti be. A Szolgáltató ügyfélszolgálati elérhetőségei az alábbiak:
Ügyfélszolgálat postacíme: 1157 Budapest, Nyírpalota út 21. 5.em. 18.
Ügyfélszolgálat telefonszáma: +20 324 5382
Ügyfélszolgálat e-mail címe: info@anasztazia.hu
Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége:
- Hétfő – Péntek: 09:00 – 15:00
Fogyasztónak minősülő Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszát szintén a fenti elérhetőségek valamelyikén jogosult bejelenteni.
A Vásárló a panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát
- személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül írásban, érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató megindokolja.
További jogérvényesítési lehetőségek
A Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló között létrejött szerződések esetében az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak a Vásárló rendelkezésére:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: a Szolgáltató részéről történő jogsértés esetén a Vásárlónak lehetősége van panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál, amely a panasz elbírálása alapján dönt a fogyasztóvédelmi eljárás megindításáról.
- Békéltető testület: a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban (fogyasztói jogvita) a Vásárlónak lehetősége van békéltető testülethez fordulni; a Szolgáltató kötelezettséget vállal a békéltető testületi eljárásban való együttműködésre.
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:
A Pest Megyei Békéltető Testület székhelye:
1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881
- Bírósághoz fordulás lehetősége: a Vásárló fogyasztói jogvitából eredő követeléseinek érvényesítése céljából bírósághoz fordulhat. A fogyasztónak minősülő Vásárló a Szolgáltatóval szemben fennálló, szerződéses jogviszonyból eredő igényét a belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye szerint illetékes bíróság előtt is megindíthatja.
Online vitarendezés
Az Európai Bizottság új platformot indított, mely a fogyasztók és a kereskedők számára megkönnyíti az internetes vásárlással kapcsolatos viták online rendezését. Ha probléma merül fel az internetről rendelt termékkel vagy szolgáltatással, a https://webgate.ec.europa.eu/odr linkre kattintva három egyszerű lépésben tölthetik ki a panasztételi űrlapot.
12. Szállítási hibák
Amennyiben a Vásárló nem az általa megrendelt terméket kapta vagy a kapott termék minősége nem felel meg a Szolgáltató ajánlatának, kérjük igénye rendezése érdekében szíveskedjen kapcsolatba lépni a Szolgáltató ügyfélszolgálatával a megjelölt elérhetőségeken.
Ügyfélszolgálat e-mail címe: info@anasztazia.hu
Ügyfélszolgálat telefonszáma: +20 324 5382
- Munkanapokon: 09:00 – 15:00
A tévesen kiszállított termékkel összefüggésben felmerült költségeket a Szolgáltató viseli.
13. Adatvédelem
A www.anasztazia.hu honlap működtetése, az azon kínált szolgáltatások nyújtása, tevékenysége kapcsán felmerülő személyes adatok kezelésével kapcsolatos kérdésekről az adatkezelések megkezdése előtt a jelen „Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat” dokumentum (a továbbiakban: Szabályzat) nyújt tájékoztatást az adatok kezelésével kapcsolatos tényekről, így különösen az adatkezelések céljáról.